גד
אולמן כיום צייר ופסל, למד
וסיים את ביה''ס בצלאל בשנת
1960. כעבודת הגמר הגיש
הגדה של פסח כתובה כולה בציפורן באות, שלימים תהפוך לפונט ''הגדה''. הגדה
זו נרכשה ב-1964 ע''י
אל על והפכה משך שנים להגדה המחולקת
לנוסעים. במשך השנים
אייר הגדות נוספות וגם להן יצר פונט מיוחד.
בשנת 1962 הגיש
כרזה לתחרות יום העצמאות (תחרות
יוקרתית בשעתו) וזכה במקום
ראשון. הייתה זו כרזה
מהפכנית לאותם ימים מורכבת רק מאותיות
יום העצמאות תשכ''ב גזורות
מניירות צבעוניים. פונט
''אשכול'' התבסס
על אותיות כאלה הגזורות באופן חופשי.
בשנת
1963 רצה עיתון הארץ להוסיף
לעיתון מוסף וחיפש מישהו שיוכל במהירות
ליצור כותרות. קשה להאמין
כיום ,אבל בתקופה זו ציירו
כותרות בציפורן וטוש. בשנים
הראשונות הייתה זו חגיגה של יצירתיות,
עשרות כותרות מותאמות לתוכן
הכתבות. לכתבה בעניינים
ערביים ''אלף לילה'',
לכתבה על ירושלים ''גד
חקוק'' לכתבה מסורתית
פונט ''הגדה''.
גישה זו השתנתה ליאו אושרוב מייסדה
ובעליה של רשת ארטא ביקש
ממספר מעצבים ליצור אותיות עבריות תואמות
לפונטים לועזיים להכנת גיליונות לטרסט. מבחינתו הוא ענה על צורך
להתאמת טקסטים דו לשוניים, אך בו זמנית
תרם לפריחה משמעותית של פונטים מעוצבים ברמה בינלאומית, שהמשיכה גם בתקופת המחשב . קשה כיום בעידן המחשב להאמין כמה מורכב היה ליצור פונט בכמה משקלים בעבודה הידנית המפרכת של הדבקת כל אות לחוד זו ליד זו. גד
בין היתר תרם את חלקו בפונט ''גד''.
גד עזב
את עבודתו בעיתון ופתח ב-1984 סטודיו
עצמאי ליצירת עבודות במבני ציבור,
ציורי קיר ופיסול. הידע
הטיפוגרפי פתח אפשריות חדשות ליצירת
אותיות תלת ממדיות ממתכת, צריבה
בנחושת, חקיקה באבן וכד'.
כאן המקום להזכיר שהפונט ששימש
את דני קרוון באנדרטת הנגב נוצר על ידי
גד בשיתוף עם דני.אחד
מציורי הקיר הראשונים שעשה ''מאלף
עד תוו'' נוצר ב- 1976
לבית ידיעות אחרונות.
תיאור תולדות הדפוס על גבי
לוחות אלומיניום, מכתב
סתם ופרנקריהל דרך מכונת הדפוס הראשונה
של גוטנברג ועד ימינו.
בין
השאר יצר פסלים המורכבים מאותיות בלבד
למשל פסל כניסה למתחם ''סי
אנד סאן''' העשוי מפליז, ולדיור המוגן ''עד 120'' מיציקות
ברונזה.